Bizi Takip Edin
Sosyal medya hesaplarımızdan bizi takip edebilirsiniz.
Genç TTMD’nin düzenlediği “Pazarlama-İş Geliştirme” konulu çevrimiçi seminer 10 Mayıs 2023 tarihinde yapıldı. Ali Aktaş’ın konuşmacı olarak katıldığı seminerin moderatörlüğünü Genç TTMD Üyesi Yalım Eker yürüttü.
Konuşmasına ilk olarak üniversite yılları ve ilk iş deneyimlerini anlatarak başlayan Ali Aktaş, sahada edindiği satış ve satış sonrası hizmet tecrübesinin kendisine ileriye yönelik süreçte pazarlama alanında çok önemli bir avantaj kattığına değindi. Sadece pazarlama eğitimi alarak, sonrasında satış ve satış sonrası hizmetlerde yönetici olmanın daha zor olacağını belirten Aktaş İlk olarak sahada başlamanın özellikle müşteriyi anlama konusunda çok büyük tecrübe sağladığının altını çizdi.
Satış ve pazarlamanın ortak ve ayrıştığı konular hakkında Aktaş: “Satış ve pazarlama birbirine omuz omuza çalışan iki birim gibi düşünebilirsiniz. Şirketlerde iki ayrı birim gibi görünür ama tepede yönetimi mutlaka bir aradadır. Satışçı arkadaşlar bizim sahada savaşan arkadaşlarımız, birebir bayi ve müşteri ile, görüşen arkadaşlar, pazarlamacılar ise onlara gerekli malzemeyi veren kişilerdir. İkisi her zaman kol kola çalışmak zorundadır. Satışta para, ödeme şartları gibi detayları iyi bilmek gerekir. Pazarlamada ise, ben bu üründe neleri ön plana çıkarırsam satışçı arkadaşım daha kolay satabilir diye düşünülür. Firmalarda pazarlama departmanları altına ürün yönetimi, marka yönetimi, müşteri yolculuğu gibi alt disiplinler koyulabilir. Pazarlama yanı sıra İş geliştirmede satıcının hareket alanını genişleten, ona alan açan bir birimdir. İş geliştirme departmanları Stratejik müşteriler veya büyük müşteri grupları ile görüşerek bunu yapabilir, bununla birlikte öyle bir iş modeli geliştirebilir ki, bu iş modeli uygulamaya geçtiğinde satış ve pazarlama departmanlarına geniş bir saha açar ve bu şekilde bütün rakiplerden ayrışabilirsiniz” dedi.
Ürün yönetimi ve marka yönetimi hakkında detaylı bilgiler veren Ali Aktaş, yönetim, temel ve destek proseslerini ve müşterinin markalar ile deneyim yolculuğunu anlatarak bir makine mühendisliği öğrencisinin kendisini geliştirmek için izleyebileceğini yollar ile ilgili fikirler verdi. Aktaş, iklimlendirme sektörünün makine mühendisliği için çok önemli ve gözde bir alan olduğuna dikkat çekerek, gençlerin özellikle yeni trendleri yakından takip etmesinin önemini vurguladı. Pazarlamanın geleceği ve yeni iş kollarına da değinen konuşmacı, son bölümde katılımcılardan gelen soruları yanıtladı.
Sosyal medya hesaplarımızdan bizi takip edebilirsiniz.